22 грудня відбулося засідання міського методичного об’єднання
вчителів 2 – х класів, яке пройшло під
гаслом « Педагогічна ідея – це педагогічна творчість».
З доповіддю «Створення гуманістичного
освітнього середовища як чинника успішної соціалізації учнів» виступила
керівник ММО Бесараб В. М. В доповіді
було підкреслено, що освіта переживає
час впровадження інноваційних підходів до навчання і виховання, кардинальних
змін в ідеології виховання, переходу до педагогіки життєтворчості.
Головним принципом має бути принцип «
розвиваючої допомоги», який здатен розбудити в учнів їх власну пізнавальну
активність. Під час обговорення доповіді
було наголошено, що гуманізація і соціалізація педагогічних відносин повинна
орієнтуватися на:
· визнання пріоритетності і унікальності кожної
особистості;
· вирівнювання учня і педагога в правах, організацію
навчального процесу на засадах суб’єкт – суб’єктних
стосунків, взаємоповаги між учителем і учнем;
· забезпечення прав учнів на вільний вибір, на помилку, на
власну точку зору.
Своїми надбаннями про шляхи формування пізнавальної самостійності учнів в
початкових класах поділилися вчителі Гордієнко А. В. і Жернова І. С. Вчителі ММО ще раз переконалися в тому, що
ефективність навчального процесу істотно збільшується, якщо вчитель вміє
управляти процесом відкриття і засвоєння учнями знань; формує в них потрібні
для цього розумові дії, навчає самостійно поповнювати свої знання. Коли нові знання не подаються в готовому
вигляді, а учні опановують їх під час активної самостійної
діяльності і формується творча самостійність так необхідна для розвитку
неповторної індивідуальності кожної дитини.
Литвиненко Л. М. (логопед)
розповіла вчителям про дизграфію та шляхи її подолання в початкових
класах.
Дуже корисним, особливо для вчителів, які
тільки почали свою педагогічну діяльність, був виступ Крамар Л. А. про вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 2 –х класів за
новими критеріями.
Цікаво пройшов круглий стіл членів ММО , на
якому були розглянуті вправи для
формування навичок швидкого читання.
Келеберденко Т. Ю. нагадала вчителям про поради В. О. Сухомлинського що
до формування якості читання і наголосила, що розвивати читацькі навички
потрібно за допомогою різноманітних способів, прийомів і форм, таких, як
читання «скоромовкою», «буксиром», «канон», «сонечко», «дощик», «блискавка». Так, як читання є інструментом для вивчення
будь – яких предметів і саме через книгу дитина вчиться сприймати навколишній
світ, воно має стати інтелектуальною потребою кожного учня.
Немає коментарів:
Дописати коментар